Igen, ismét a facebook egyik hozadékát fogjuk méltatni a blogon, nem először, és valószínűleg nem utoljára.
Az ügy apropója pedig az, hogy ma, a könyvtárban tanulás helyett közben picit úgy döntöttem, hogy megtartom a havonta esedékes ismerősvisszajelölgetéses szeánszomat, amikor is ismét szembe találtam magamat az unatkozó PR-esek és marketingguruk legértelmetlenebb gyermekével: a facebook bottal. Volt belőlük mindjárt 8, hogy ne unatkozzak.
Alapvetően nem nagy művészet megismerni őket, ugyanis a recept mindig egyszerű: egy egyetemre jár veled, de még életedben nem láttad, rohadtsok közös ismerősötök van, de igazából senki nem tudja megmondani, hogy miért jelölte vissza, és elképesztően jól néz ki, vagy legalábbis a megfelelő testrészei ideálisan vannak fényképezve a profilképén (lásd a mellékelt ábra - tipikus bot profilkép), más képe pedig nem nagyon akad, legfeljebb azoknál, ahol a képeket is Google kománk segítségével okosította a készítőjük.
No de ebben mi a géj - kérdezhetnénk, amire a választ a visszajelölés aktusa után kapjuk meg. Ezek a kis barátaink ugyanis arra lettek kitalálva, hogy a gyanútlan fiúk-lányok visszajelölik őket, majd onnantól kezdve ész nélkül küldik a különböző szarabbnál szarabb bulik, rendezvények, termékek bemutatóinak a meghívóit, hogy a news feedünk és az eseménylistánk úgy nézzen ki, mint Kurszk '43-ban. Viszont a céljukat pont emiatt az ész nélküliségük miatt nem érik el, ezért is kell egy-egy ilyen módon hírdető csoportnak újabb és újabb botokkal próbálkoznia, mivel ha valaki így hányja az eventeket mint barátaink, akkor pillanatok alatt törlődik az ismerősök közül.
Ezeket -az ész nélküliséget és azt a tényt, hogy még meg sem éri működtetni őket - mérlegelve szerintem egyértelműen, és kétséget kizárólag megállapítható, hogy a facebook botok GÉJek.
Utolsó kommentek